A videójátékok egyik legizgalmasabb tulajdonsága, hogy messze lehet velük kerülni a valóságtól; az év talán legizgalmasabb videójáték-megfilmesítése, az Assassin’s Creed (Assassin’s Creed, hazai bemutató: 2016. december) pedig végképp a valóságon túl játszódik. Hiszen főszereplője, Michael Fassbender két életet élhet benne egyszerre: az egyiket napjaikban, a másikat pedig a spanyol inkvizíció idején, egy rendkívüli teljesítményekre képes titkos szövetség legkeményebb harcosaként.

2F3A0167.tif

2F3A0167.tif

A film elképesztő harci jeleneteit, földöntúli harcmozdulatait, ugrásait többé-kevésbé a digitális technika segítségével is létre lehetne hozni, ám a film készítői azt szeretnék, hogy a videójáték a vásznon valósággá váljon: így, amit lehet, valóban lefilmeznek.

assassins_creed-film-5

Így került sor arra, hogy Damien Walters kaszkadőr, aki a film jó néhány veszélyes snittjében helyettesíti Fassbendert, egy kivételes ugrást hajtson végre: majd negyven méter magasról, minden biztosítókötél nélkül, teljes Assassin-jelmezben ugrott, miközben 6 kamera rögzítette kitárt karú zuhanását. A felkészülés során – melyre a kaszkadőrnek és a kamera-csapatoknak is szüksége volt – először 20 majd 27 méterről rugaszkodott el, utána szánta el magát a legmagasabb ugrásra, melyből a szakemberek szigorú tiltása szerint csak egy próbálkozásra volt lehetőség – a kaszkadőr majd 100 km/órás sebességgel csapódott egy hatalmas felfújható gumimatracba.

Assassin’s Creed – Az ugrásról készült felvétel itt látható

A filmet Máltán forgatják, a főszereplőik között van Marion Cotillard, Brendan Gleeson és Jeremy Irons is – és a felvételek nélkülözhetetlen szereplői: a kaszkadőrök.