Két tizenegy éves forma srác összeakasztja a bajszát a helyi játszótéren. Az eredmény: felduzzadt ajkak és törött fogak. Ezután az „áldozat” szülei meghívják a „támadó” szüleit az otthonukba, hogy megbeszéljék a történteket. A szívélyes csacsogásból azonban hamar borotvaéles szituáció lesz, ugyanis kiderül, hogy mind a négy szülő nevetséges elképzelésekkel és groteszk előítéletekkel rendelkezik. Egyikük sem úszhatja meg a küszöbön álló csetepatét.

Az Oscar-díjas Roman Polanski Kate Winsletet, Jodie Fostert, John C. Reillyt és Christoph Waltzot rendezi Az öldöklés istenében, Yasmina Reza azonos című nagysikerű színdarabjának adaptációjában.

A fekete humorral átitatott történet két családról mesél, akik összetűzésbe keverednek egymással, miután a gyermekeik összevesznek a játszótéren. Az öldöklés istene négy tehetős amerikai szülő röhejes elképzelésein és groteszk előítéletein élcelődik.

A valós idejű cselekményt használó Az öldöklés istene Nancy és Alan Cowan nagy hatalommal rendelkező házaspárját a liberális író Penelope Longstreettel és nagykereskedő férjével, Michaellel állítja szembe. A kiszámíthatatlan és sokkoló film rendkívül szórakoztató módon mutatja be, milyen képmutatás bújhat meg az udvarias külső alatt.

A kritikai és közönségsikert aratott színdarabnak 2006-os premierjét követően teltházas előadásai voltak Párizsban, Londonban és a Broadway-n, és mind az Olivier-, mind a Tony-díjátadón tarolt.

Miután maga is látta a darabot, Roman Polanski egyből tudta, hogy kiváló filmet lehetne belőle forgatni. – A darab fantasztikusan szellemes és gyors tempójú. Különösen az ragadott meg benne, hogy valós időben játszódik. Soha nem készítettem még olyan filmet, amiben ne lenne legalább egy egészen rövid ellipszis, és nem emlékszem, hogy valaha is láttam volna ilyet.

Polanski bevette a stábba Yasmina Rezát, a színdarab szerzőjét is. Amikor 2009-ben megérkezett a Broadway-re, az eredetileg Párizsban játszódó történet székhelye átkerült New Yorkba, és Polanski Brooklynt választotta a film helyszínéül.

– Én sokkal inkább amerikainak éreztem a darab szellemiségét, mint franciának, és úgy gondoltam, hogy Brooklyn ideális helyszín lenne egy efféle liberális családnak.

A rendező hűséges akart maradni a darab valós idejű cselekményéhez, amelyben az események 90 percben játszódnak le, szünet nélkül és egyetlen helyszínen. Ez persze kihívásokat állított a filmkészítők elé. – Komoly kihívás teljesen valós idejű filmet forgatni – állítja Polanski. – Gyerekkorom óta nagy rajongója vagyok azon filmeknek, amik egy helyszínen játszódnak. Szeretem, hogy ezekben nagyon közel kerülnek hozzánk a karakterek; hasonlót érzek egyes holland festmények, például Van Eyck Az Arnolfini házaspár című munkájának láttán, ahol a művész eléri, hogy a befogadók úgy érezzék: egy szobában vannak a képen látható emberekkel. Ugyan készítettem már néhány filmet, ami zárt helyszínen játszódik, de ennyire sosem voltam még szigorúan helyhez és időhöz kötve, úgyhogy a forgatás új kihívással szolgált.

[scg_html_vizszintes_vonal]

 

Eredeti cím:  Carnage | Műfaj: | Rendező:  Roman Polanski | Játékidő: 79 perc | Zene: Alexandre Desplat | A film forgalmazója: Big Bang Media | Hazai mozi bemutató: Főszereplők: Jodie Foster, Kate Winslet, Christoph Waltz, John C. Reilly | Web: www.sonyclassics.com/carnage/

[nggallery id=264]

Az öldöklés istene feliratos előzetes